Friday, September 18, 2009

masuk dan restore,harapnyalah!

i have a chat wif mak semalam.a lots of things to share since quite sometime kami x bersembang yg lame and berdua2an.tiap2 butir perkataan yg keluar dr mulut mak,mmg menarik.menarik untuk dijadikan teladan.*yang baik di jadikan teladan,yg buruk di jadikan sempadan.anak didik cikgu faezah othman betul aku ne*


paling yang buat aku ingat sgt,yg kira terkesan sangatlah bila mak sebut...

"jangan kesalahan and kesilapan masa sekarang jadi bahana masa depan kak oi..." kata mak.

mak mmg begitu.orang nya terlalu fikir masa depan.the pros and cons.the impact on each things she do.each action she takes. kata mak,biar susah sekarang,jnji x susah masa depan.berkat sangat penting.

kata2 mak buat aku terfikir sejenak *bahasa melayu sungguh ne!* lama aku cuba digest kan setiap perkataan yang keluar.satu-satu.masuk otak and restore.bukan masuk otak and corrupt. =)

untuk pengetahuan umum *kira nya semua lapisan masyarakat lah* aku and mak jarang dapat sembang lama,berdua2an mcm ne.time constraints and other barriers yg menghalang.so,each time we had the chance,aku akan cuba simpan kan dalam pala otak aku setiap nya.cuba menyimpan semua nya.

bagi aku,kata2 mak mmg sgt boleh membuatkan aku terasa aman,dan cuba berfikir in contrast.cara mak berfikir lain dengan aku.sangat lain.mak,orang yang selalu tahu bila aku betul2 perlukan dia.itulah kelebihan yg TUHAN bagi untuk kaum2 ibu.

deep inside me,i do really want to be like her.i wish i can be like her.very down to earth,very positive punya orang.she will not compremise her principles.tegas orang nya bila perlu.haih,bila mau transform jana?satu tanda tanya.

p/s: jana berniat untuk meletak kan chat box di blog nya.*kerana aku rase cam outdated la pulak.plus,blog orang lain ade.plus,untuk mereka yg blog walking:)* tapi menghadapi kesukaran berbuat demikian dlm msa ini.so,sila tunggu ya kalian =)



untuk perinagatan :
*blabla* = adalah unyuk memberitahu kalian.
blabla   = adalah denagn niat untuk bercakap sendiri,dlm hati.
blabla    = adala x terniat nak ckp,tp terlepas jugak.kire mcm liquid paper la.




xOxO!
tergedik plaks!hahaha..

No comments:

Post a Comment