Saturday, August 1, 2009

ATTENTION:PEMBIKIN-PEMBIKIN!

currently showing:
selasa,8.30mlm, tv2 : jangan pandang belakang
khames,9.30mlm, tv3: keliwon
isnin-khamis,4.30ptg tv3 : puteri aurora beradu

before this:
e-toyol
puaka niyang rapik


sebenarnye, bnyk ag drama drama melayu kite yg da semakin mempamerkan unsur2 cam ni.bg aku,unsur2 seram xjd.*sori kpd pembikin2 sekalian (: * bukan nye salah tok wat cite2 seram mak lampir ne, tp ianya TERLALU byk bagi aku.list di atas adalah sgt sedikit *memandangkan aku just ingt tu aje;p* berbanding yg di tyg kan di kaca tv umah korg,x kesah la tv plasma ke, flat screen ke,24inch ke..tp still ade kan cte2 ne?bukan aku x sokong industri perfileman tanah air kite yg tercinta ne *cam artis lak aku;p* tp,bile asek di sogok ngn cite cite cam ne jd jemu la gak kn.bukak channnel ne,gamba tok dukun ngn tengkorak tgh menjampi serapah,tuka channel and tgk hantu nga terbang *siap nmpak tali ag*,tuka ag channel lak gamba perkampungan yg sentiasa gelap and berasap.hadoih.what's going on?



once before penah adek kcik aku yg bru 4taun ckp pasal nasi kan_kang.time tu ade cte sal isteri wat nasi tu tok suami die.and without we mention, adek aku leh ckp yg pmpuan tu wat nasi kan_kang.kami waktu tu mcm....??speechless,xtau nk ckp ape.then mak aku cover balik.tgk,even kanak-kanak yg bru 4taun pon tau sal bende2 ne..sebabnye,over exposed kat tv.kan tv tu influence terbesar skali.aku stilll ingt,kne wat karangan sal "pengaruh media" time skolah dlu *tribute to en.kamaruddin johor and pn.faizah othman*



aku tau,sape lah aku tok komen2 sal bende2 ne sume.ye,ini adalah personal view of mine.

pembikin2 drama mesti kate cam ni "market demand skang trend cam ne.sso,we all just follow je"
peminat2 cite seram2 suam mak lampir lak ckp "klu ko xnk tgk,tutop je tv tu "



again,this is my point of view.ade yg suke,and ade yg kureng ske.cop2,bukan aku x ske..i do like those stories.it just too much.and perot aku da start mual nak tgk this kind of cite.pembikin2, tlg wat cite2 anda nmpak real sket leh?ini x,yg jht,gle evil msti pki itam,make up pon huduh babun.yg baek lak,slalu putih memanjang.ye,putih tu suci.x salah..tp xkan tiap2 ari nk pki bende same?wardrobe xde sponsor ke?plus,cite2 seram mak lampir ne mesti umah asek gelap je.pastu berasap asap.typical,again.ke pembikin2 nk saving cost xmo wat ligthing?;p



haih..entah la..xtau la pe nak jd ngn cite2 skang..yg cintan cintun,meleleh sgt.yg seram,suam2 kuku pulak.aku rase,dorg patot be more creative la.so org2,para penonton *lagu goyang inul* x rase bosan.plus,x perlu kerap2 kot cte2 cam ne.kanak-kanak yg x phm mudah ikot.kan susa?



oh ya,aku ingt nak upload pic SAMAN yg aku dpt semalam*bangga penoh bengang sebab kebengongan* tp lupe lak.biasa la,jana mmg pelupa :) nanti2 lah.



p/s:counting days nak lek arau..

No comments:

Post a Comment