Monday, August 31, 2009

masalahsalah

rasa nya da lama bangat aku tak membuat coretan-rapuan-terlampau dlm blog ne.2,3 ari ne kemalasan untuk berfikir ttg masalahsalah yg melanda otak aku *mcm banjir kat yan* terlampau extreme.sunggoh di luar jangkauan aku yg aku akn jd malas tahap babi cipan mcm ne.sigh.2,3 mlm ne aku penoh kan dgn membce blog2 org.aku cam dpt detect ke ghairahan membace tahap bintang tujuh ngn blog2 incikPIPI.menarik!and,aku ikot link2 yg ade.juge menarik.*credit to pyanhabib,idontdrinkmilk and others*







through those blogs,aku dpt new point of view psl hidop ne.memandang kan aku perlu something to get rid of all the damn things that happen around me recently.yes,damn things yang aku x tau dtg dari mane and worst how to solve those bullshit.maaf,aku rase entry kali ne byk kua perkataan2 censored.bukan nya aku x nk atau cube melarikan diri dri membuta keputusan,tp secara matang,bertauliah,rational and waras aku mention kan di sini bahawa aku xtau mcm mane nak setel kan permasalahsalahan aku ne.sigh.








td,sedang aku sebok menyebok kat blog org, aku terpikir..kenape perlu manusia ade perasaan?boleh x sorg manusia di kira normal kalau x berperasaan?agreekah kalian kalau aku ckp perasaan lah punca segala masalah?bagi aku,yes.i am totally agree.aku bagi contoh situasi :







  • di sebabkan benci (sebuah perasaan) kpd aminah,siti telah sabotage aminah cruely.sampai aminah x nak berdepan ngn jiran tetangge beliau (sekeping permasalahan) sampai nak pg pasar pon pki mask.
  • melur terlalu cintakan (sebuah perasaan) ali lantas me-minyak-dagukan ali supaya ali ingt melur 24jam (sekeping permasalahan) tanpa memandang awek-awek yg lagi care dri melur.







cukop kot contoh situasi kat ats?and now,tell me whether kalian agree dgn aku or still insist tidak mahu setuju bahawa perasaan lah punca permasalahsalahan?da mcm debat je weyh!owh,ikot sesuka ati kome le nak setuju ka x :) ade aku kesah?*tagline baru*









dan sekarang,perassan ingin tahu yg melampau dah menjd punca masalah aku.yes,it is.ape yg mampu aku buat dan telah aku buat?aku mendongak pd DIA di atas mohon petunjuk.aku cube adapt ribuan stages yg aku pernah blaja selama aku berkecimpung dlm arena business study ne in term of problem solving.start dr analyzing sampai la ke decision making.tp,aku still x jugak ketemu jln penyelesaian.haih.pelik tol?









aku harap.ye aku ulang.aku harap sgt aku tau ape yg patut aku buat sebenar nye.tp tulah,nmpak samar2 aje ne.kelam semacam.jerebu maybe?










bile aku buat x tahu,org marah.ckp aku cube larikan diri.owh,betape aku berhrap sgt dpt lari dr masalahsalah aku ne weyh kalau kalian nak tau!siyes aku habaq!kalau dgn byr 20sen and aku boleh lari dr selesai kan sume benda ne,da lama aku bg.20sen je la yg aku mampu ;p










p/s : jgn tanya kenape entry kali ne mcm emo sikit.i am just talking to myself.sape suroh korg bace?hahaha.yakinlah bahawa entry kali ne di tulis oleh SYAZANA MOHD RAZALI.kekadang die pikir mcm manusia normal gak kan?=)

4 comments:

  1. i agree.. itulah keunikan ciptaan ILAHI yang bernama manusia.. punya hati dan perasaan.. yg x diberi kpd makhluk lain.. hehe

    ReplyDelete
  2. epar : maksud nye epar setuju la masalahsalah yg dr persaan? :)
    i like!
    yeay!

    ReplyDelete
  3. masalah bila2 pun ada..kalu hg stay cool ja n xpikiaq..leh ja jadi normal

    ReplyDelete
  4. tibet: tu kan name nye melarikan diri.bukankah?

    ReplyDelete